כיצד פועל סורק ברקודים? להלן מה שחשוב שתדעו

אי אפשר שלא לשים לב כיום להימצאותם של סורקי ברקודים כמעט בכל תחום מתחומי החיים. גם אזרחים מן השורה מכירים את הסורקים האלה והם בהחלט מהווים חלק בלתי נפרד מהיומיום בהרבה מאד תחומים. כאשר שואלים מישהו על סורק ברקודים הוא כמובן מיד יחשוב שמדובר בסורק של קופה רושמת, זה שדרכו מעבירים את המוצרים על מנת לחשב את הסכום הסופי לתשלום אך כדאי מאד לדעת שבפועל יש כמה וכמה סוגים של סורקים ומעניין להכיר אותם, שכן הם מבוססים על טכנולוגיה מתקדמת שהתפתחה רק בשנים האחרונות. דבר נוסף שתרם מאד לכך שיש כיום הרבה יותר שימוש בסורקי ברקודים הוא תהליך הדיגיטציה – כלומר המעבר של הרבה מאד פעולות לרשת האינטרנט. כיום נראה זה אך טבעי השילוב שבין סורקי הברקודים לבין הצגת המידע מהברקוד על גבי מסך של מחשב.

מה כדאי לדעת על סורקי ברקודים כיום?

מה שבעיקר מעניין זה להבין איך עובד סורק ברקודים. ראשית חשוב להבין שיש כיום כמה סוגים של ברקודים, כלומר התצורות שלהם יכולות להיות שונות. סוגים שונים אלה של תצורות מבדילים בין ברקודים שמיועדים לשימושים שונים – מידע אודות מוצרים בחנויות, מק"טים של פריטי מלאי תעשייתיים המהווים מלאי במחסן (ויכולים להיות אלפים שכאלה) או שתהיה חנות או רשת שתייצר ברקודים משלה בתצורה ייחודית, מה שיגרור גם ייצור של סורקים ייחודיים שיוכלו לפענח את המידע שהם סורקים. הסורק עצמו מבוסס על קרן אינפרה אדומה שמזהה את הברקוד, יודעת לקרוא אותו ומפענחת אותו על גבי מסך המחשב. המחשב יכול להיות המסך של הקופה הרושמת או תוכנה של ניהול מלאי במחסן ענק. אפשר בעצם לומר שהברקוד מכיל בתוכו הרבה מאד פריטי מידע ויש צורך לסרוק אותו על מנת לפענח אותם ולהציג אותם.

הבשורה הגדולה של השימוש בברקודים

לפני השיטה הממוחשבת הייתה שיטת הניירת שללא ספק במבט לאחור הייתה מאד מסורבלת ובוודאי שלא מתאימה לעת הנוכחית המבוססת על מחשב, על דיגיטל ועל רשת האינטרנט. כיום נדרשות אפשרויות להצגה מהירה ככל האפשר של כל המידע אודות הפריט או המוצר שאותו סורקים ולכן כל חברה או מפעל בוחרים את מערכת הברקודים והסורקים שהכי מתאימה לנסיבות. חלק מהבחירה במערכת ברקודים אישית וייחודית קשורה גם לשמירה על סודיות עסקית וניסיון להגן על העסק המדובר מתחרות וגניבת רעיונות. מומחים מהתחום סבורים שעם הזמן צפוי בהחלט לראות סוגים נוספים של ברקודים בשטח, שכן גם ההקמה והבנייה של מערכות אלה הופכת לפשוטה יותר עבור מתכנתים בעלי ידע וניסיון מרשימים במגוון תחומים של התעשייה והדיגיטל.

אולי יעניין אותך גם:

Comments are closed.