מהו סקר מי תהום

מי תהום, כשמם כן הם – אלה מים שנמצאים דרך קבע בשכבות העמוקות יותר של הקרקע ועצם הידיעה של קיומם שם קשור בלא מעט תחומים מתחומי החיים היומיומיים. למים האלה יש תפקיד וחשיבות כאשר בוחנים את משק המים במדינה, כאשר בודקים כדאיות של שימוש במים האלה או כאשר מבינים שהם קיימים במקום זה או אחר דרך ביצוע סקר מי תהום. סקר זה מבוצע בדרך כלל על ידי חברות שפועלות בתחום של סביבה ותכנון סביבתי ויתכן שהסקר מבוצע ספציפית על מנת להבין מה מקור המים או מה ההרכב שלהם או שהוא מבוצע כחלק מסקר רחב יותר שקשור במרחב הגאוגרפי שבו יש תכנון כלשהו לבנייה או שינוי של פני הנוף. כך או כך – יש צורך לכל הפחות לדעת על הימצאותם של המים במקום המדובר.

מתי צריך לדעת אודות המהות של מי תהום

כאשר יש תכנון סביבתי כזה או אחר, ללא קשר לגודל של השטח או המרחב צריך לבחון לעומק כל מיני נושאים או פרמטרים על מנת לקבל את ההחלטוה הכי נכונות שתהיינה מתאימות לדרישות או למהות של התוצאה הסופית. סקר מי תהום דרוש על מנת להבין מה הרכב המים – האם אלה מי גשמים שנאגרו או האם אלה מי שפכים? כאשר תבוצע אנליזה על מנת להבין מה הרכב המים, כלומר ממה הם עשויים ומה הם מכילים – אפשר יהיה להבין גם דברים חשובים אודות הקרקע שבהם המים נאגרו – האם הקרקע פוריה? האם היא רטובה וספוגה במים? האם הקרקע בעצמה מזוהמת? כל אלה הם נתונים ומידע שצריך לדעת לפני שמוציאים לפועל פרויקט סביבתי, שכן על סמך התוצאות שמתקבלות בסקר אפשר להבין אילו פעולות צריך יהיה לבצע על מנת להכין את האזור כולו לקראת הפרויקט. יתרה מכך – יתכן שבעקבות סקר מי תהום יוחלט שהפרויקט המדובר לא יכול כלל לצאת לפועל בשל אותן תוצאות שיתגלו ומנהלי הפרויקט יצטרכו לחשוב מחדש מה לעשות.

מי עורך סקרים של מי תהום וקרקע?

נושאים שונים שקשורים בסביבה הפכו בשנים האחרונות לכאלה שיש להם הרבה מקום בסדר היום הציבורי ובשיח היומיומי. כיום ידוע שיש עיסוק רב במהות או ההרכב של מי תהום או של קרקעות ויש חשיבות גבוהה להבנה מעמיקה של נתונים אלה, שכן על בסיסם יתקבלו החלטות מהותיות שיהיו קשורות בכל מי שנוגע לעניין. חשוב לפנות אל חברה שעוסקת בייעוץ סביבתי, מפעילה מעבדה סביבתית על מנת לבצע את הסקרים ולתת דין וחשבון מפורט ומקצועי שבעזרתו ועל בסיס המידע שלו יוכלו גורמים מקצועיים אחרים לקבל החלטות ולהבין טוב יותר את מה שקורה מתחת לפני השטח, כלומר מתחת לפני הקרקע.

אולי יעניין אותך גם:

Comments are closed.