קידום אתרים בגוגל – כיצד זה מתבצע בפועל?

עבודה על אתר אינטרנט מתחלקת לשני חלקים. החלק הראשון מתייחס לתהליך של עיצוב ובניית אתרים, החלק השני מתייחס לתהליך הקידום שלו בגוגל. בעוד שהחלק הראשון הוא מוגבל בזמן, מוגדר ומתוחם, הרי שהחלק השני נמשך כל עוד האתר באוויר, אין הגדרות של זמן, אין הפסקות, כל הזמן צריך לעבוד על תהליך הקידום שלו.

המונח קידום אתרים בגוגל, הוא מונח מפתח בעולם של שיווק ופרסום באינטרנט ובפרט בגוגל. לא במקרה ההתייחסות כאן היא למנוע חיפוש ספציפי, שכן כל המטרה שלנו היא להביא לידי שהאתר יזכה לחשיפה גדולה בגוגל. אנחנו נצליח בכך, אם נביא את האתר שלנו למקומות ראשונים בעמודים של ביטויים בתחום שלנו שזוכים לחשיפה גדולה של גולשים. לשם כך אנחנו נשתמש בכלי של גוגל, כמו ADWORDS, שם נוכל לראות מה כמות החשיפה של ביטויים שונים ומה התמחור שלהם אם נרצה לבצע קידום ממומן בביטויים אלה.

כיצד מתבצע קידום אתרים

קידום אתרים בגוגל מתבסס על 4 רגליים עיקריות:

אופטימיזציה של האתר – כאן אנחנו מתייחסים לאופן בו האתר בנוי, להיררכיה של העמודים באתר, לכותרות, פונטים ואלמנטים אחרים שמרכיבים את האתר. ההתייחסות כאן היא בעיקר של חוויית הגלישה באתר עבור המשתמש.

קישורים – מדובר הן על קישורים חיצוניים, כלומר קישורים לאתרים אחרים, רלוונטיים ובעלי משמעות לתחום בו אנחנו עוסקים ובו אנחנו רוצים לקדם את האתר שלנו. וכן מדובר על קישורים פנימיים, קישורים בתוך האתר, בין העמודים השונים.

תוכן – גם כאן ההתייחסות היא תוכן פנימי ותוכן חיצוני. ההתייחסות היא לכמות אך גם לאיכות. אתר אינטרנט צריך להכיל כמויות גדולות של תוכן, אך הוא חייב להיות איכותי ורלוונטי לגולש. גוגל תסרוק את המאמרים שמתפרסמים באתר שלנו ותבחן האם הם רלוונטיים לגולש, מעודכנים, ויכולים לתת לו ערך נוסף.

אמיתיות – אחד הדברים המשמעותיים שגוגל בוחנת בשנים האחרונות היא, האם מדובר באתר אמיתי או אתר ספאם שמטרתו להשיג לידים או כל דבר אחר. רק אתרים אמיתיים זוכים לקידום, מתוך כוונה לתת לגולשים מענה אמיתי.

קידום אתרים בגוגל הוא תהליך ארוך מאוד, תהליך של ניסוי וטעייה, אי אפשר לבצע תהליך כזה במשך תקופה קצרה ולצפות לתוצאות. חשוב לומר עוד, שגוגל כל הזמן מעדכנת את הכללים וקובעת מה מותר ומה אסור, מקדמי אתרים מקצועיים עוקבים באופן עקבי אחרי ההוראות של גוגל ומבצעת אותם בהתאם לשינויים ולעדכונים.

אולי יעניין אותך גם:

Comments are closed.