3 יתרונות של רכיבה טיפולית

תוכן עניינים

חזל כבר אמרו: ‘חנוך לנער על פי דרכו’. כלומר, אין דבר כזה, אין עולם בו כל הילדים לומדים אותו אופן בדיוק, על אף שמערכת החינוך כמו שאנחנו מכירים אותה היום לא תמיד מכירה בשוני ובכישורים השונים אותם כל תלמיד יכול להציע למערכת.

פעמים רבות התלמידים החלשים, אלו שלא מוצאים את עצמם במישור החברתי כמו גם אלו שלא מצליחים למצוא את עצמם במישור הלימודי מוצאים את עצמם פעמים רבות נשמטים מאותם מקומות שהתפקיד שלהם הוא לעזור לתלמידים הללו לעמוד על הרגליים.

היתרון הגדול הוא שאנחנו חיים בעידן בו אנחנו יכולים לסייע לכל אותם תלמידים בכלים בהם לא היינו יכולים להיעזר בעבר. מדובר על פעולות כמו יציאה לטבע, טיפול דרך בעל חיים אחר והקניית כלים שיעזרו לתלמיד בעולם מולו הוא עתיד לעמוד בכל יום מחדש.

אם אתם רוצים לשמוע עוד על התחום בו אנחנו מתמחים, אנחנו מזמינים אתכם לקרוא את המאמר המוצג ממש כאן.

מה היתרונות של רכיבה טיפולית

  1. רכיבה טיפולית מאפשרת לחניך לפרוק עול ולהרגיש שאין לו גבולות: הדבר משמעותי במיוחד עבור אותם תלמידים הסובלים מבעיות שונות כמו הפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה. בניגוד לכיתה, כאן, באותה רכיבה טיפולית, לחניך למעשה מותר לעשות הכל. הוא יכול לדהור, הוא יכול להשתולל, הוא יכול לפרוק קצת מתח ועצבים אותם הוא לא יכול לשחרר ביום יום.
  2. רכיבה טיפולית מאפשרת לחניך לסגל מיומנויות של תקשורת בעזרת המשולש של המדריך ובעל החיים: בעלי חיים הם ישויות שצריכות תמיכה והגנה. חניך שמייצר קשר עם בעל חיים יכול לפתח רגישות ואת הכלים לייצר קשר עם בני אדם בהמשך. לא רק זה אלא שהמדריך נמצא שם כדי ללוות את החניך לאורך התהליך ולעבור איתו את המסע שיאפשר לו בהמשך לייצר קשרים טובים יותר עם הסביבה בה הוא חי.
  3. רכיבה טיפולית מקנה לחניך ביטחון אותו הוא לא יכול לרכוש בכלים אחרים: תלמיד שלא מצליח חברתית ומתקשה בפן הלימודי פעמים רבות יחווה חוסר ביטחון שיקשה עליו לצאת מהסחרור בו הוא נמצא לכתחילה. היתרון בחוויה כמו רכיבה טיפולית היא שהחניך נאלץ לצאת מאזור הנוחות שלו. הוא צריך לתרגל מיומנויות חדשות אותן הוא עוד לא מכיר מה שמטבע הדברים, לאחר שהוא מצליח לרכוש את הכישורים הנדרשים, מפתח אצלו בטחון עצמי באופן כמעט מובן מאליו.

רכיבה טיפולית היא חוויה אותה החניך עובר עם מדריך מנוסה

פעמים רבות אם נושיב ילד בתוך חדר ונבקש ממנו לשפוך את ליבו בפני פסיכולוג, וודאי נמצא סירוב עיקש לחשוף רבדים עמוקים בנפש. אבל, כאשר אנחנו מאפשרים לחניך לייצר קשר עם בעל חיים נטרלי, למדריך יש כלים נוספים לעזור לחניך להתבטא בצור טובה יותר. 

אודות כותב המאמר:
תמונה של אברהם אליהו
אברהם אליהו

כותב וחוקר עם רקע באנתרופולוגיה וכתיבה יצירתית. אברהם מתמקד במגמות גלובליות, טכנולוגיה ותרבות, ומביא תובנות מעמיקות שמעשירות את קוראי "אופק גלובלי" בתוכן ייחודי ומרתק.

כל הפוסטים
רוצים לפרסם מאמר באתר?
תוכן עניינים
רוצה להתבלט בתחום?

מומחה? יש לך ידע מקצועי ששווה שיתוף? השאר את המייל שלך ונחזור אליך עם הצעה אטרקטיבית לפרסום >>