הנתונים אודות מסעדות ועסקי מזון אחרים אינם מלבבים. על פי המספרים, הרי שכמעט שליש מהמסעדות נסגרת בשנה הראשונה, חצי נסגרים אחרי השנה השנייה ולצערנו, גם אחרי השנה השלישית והרביעית, מסעדות ובתי עסק הקשורים לעולם המזון מוצאים את עצמם נסגרים.
יהיו שיטענו שהסיבות לכך הן ריבוי מסעדות, איכות נמוכה מדי, הוצאות גבוהות מדי, חוסר הבנה של השוק ועוד. אך העובדה היא, שיש לא מעט מסעדות שמחזיקות מעמד ואפילו שנים רבות וארוכות. אז הן מחזיקות מעמד, למה המסעדה שלנו לא תחזיק מעמד?
מה חשוב לדעת על פתיחת מסעדה?
הרבה אנשים, בפרט בשנים האחרונות, מבקשים לפתוח מסעדה חדשה. יש מי שעושה זאת כי זה חלום חייו והוא מבקש להגשים אותו, ויש מי שעושה זאת בגלל אהבה לבישול, אהבה למזון, מחשבה שהוא פיצח את הנוסחה ובידיו התשובה כיצד להתעשר מתחום המסעדנות.
תהא הסיבה אשר תהא, חשוב להבין איך עולם המסעדנות עובד. זו הסיבה רבים בוחרים להיעזר בשירות ייעוץ עסקי למסעדות אשר ניתן על ידי אנשי מקצוע בעלי ניסיון עסקי ובפרט ניסיון בתחום המסעדנות. הם יודעים למפות היטב את הצרכים והתנאים, יודעים לאפיין מה בדיוק יש לבחון וכיצד, ובהתאם לכך הם מציעים ללקוחות שלהם לפעול.
לפני שניגשים לפתוח מסעדה, חשוב לזכור, מדובר בתהליך ארוך טווח. לא מדובר בתהליך שמתחיל ונגמר ביום אחד. כמו כן, לא מדובר בתהליך שכל כולו עוסק רק בבישול. בעל מסעדה חייב לעסוק במגוון רחב של נושאים, מהבסיס, אחרת הוא לא יוכל לנהל את העסק ולא יוכל להצליח לקדם אותו לאורך זמן.
טיפים לניהול מסעדה בצורה הנכונה
הטיפ הראשון שכל אדם המתמחה בתחום של ייעוץ עסקי למסעדות יעניק ללקוחות שלו הוא, תבחנו היטב את הסיבות בגללן אתם מעוניינים להיכנס לתחום ותראו כיצד אתם יכולים לבטא את היתרונות שלכם על פני מקומות אחרים. רצוי מאוד שאותם יתרונות יהיו מגובים בידע, ניסיון וכמובן ביכולות כלכליות שיאפשרו לכם להביא את זה לידי ביטוי בשטח.
הטיפ השני שכל מומחה בתחום ייעוץ עסקי למסעדות יעניק הוא, תבחנו את השטח, את המקום בו אתם רוצים לפתח מסעדה, האם זה באמת מקום אופטימאלי, וכן תבחנו את סוג המסעדה שאתם רוצים לפתוח. אין טעם להקים עוד מאותו דבר באותו מקום. מנגד, זה לא נכון לפתוח מסעדה מסוג מסוים, במקום שאף לקוח לא ירצה להגיע אליו.
הטיפ השלישי, תהיו מוכנים כל הזמן להשתנות אך בהתאם לאופי המסעדה. כלומר, זה נכון להוסיף מנות ואפילו לשנות את התפריט, אך אסור לעשות את זה באופן שיהיה מנוגד לאופי המסעדה ולקונספט שלה. שכן אז היא תאבד מהזהות ולקוחות לא ירצו להגיע אליה. לכן חשוב להשתנות בגבולות הסביר, בהתאם לרוח המסעדה.