למערכת ההילוכים ברכב יש תפקיד חשוב וקריטי. היא אחראית על החיבור בין המנוע המספק את האנרגיה ובין הגלגלים המסיעים את הרכב. משום כך, ניתן להבין כי גיר שאינו תקין יכול לשבש קשות את נסיעת הרכב או להשביתו. שיפוץ גיר מקולקל ניתן לעשות במוסכים המתמחים בתחום. ניתן למצוא גירים ידניים, אוטומאטיים, רובוטיים, חצי אוטומטיים ועוד. בכל גיר יש מספר הילוכים לנסיעה קדימה, אחורה, לניוטרל ולפארקינג האחראי לנעילת הגלגלים כאשר המכונית ללא תנועה או בחנייה.
ניתן להבחין במספר תקלות במערכת הגיר. גיר מחליק, גיר שלא ניתן לשלב בו הילוכים, גיר תקוע, גיר מתחמם גיר שבור ועוד. התקלות יכולות לנוע בין קלות למורכבות. במורכבות יש צורך לבצע תיקון יסודי בגיר. ניתן להחליף אותו לגיר חדש ותיקון זה הינו יקר מכולם. ניתן לרכוש משומש אבל במקרה כזה קשה לדעת על ההיסטוריה של הגיר המשומש, והדבר אומר נטילת סיכון. האופציה השלישית היא שיפוץ גיר , ולרוב, היא המומלצת בגלל מחירה הנוח יחסית לאחרות, ובגלל שניתן לבצע אותו בצורה מושלמת במכון גירים.
מוסך מקצועי יודע לטפל במערכות הילוכים של מכוניות מדגמים שונים. ברשותו יש מחשב שיכול לזהות בדיוק את מקור התקלה. יש צורך להכיר את הגיר שבו מטפלים ולהחליף בו את אותם החלקים הפנימיים הנדרשים. המוסך ישתמש בחלקים מקוריים או אחרים המאושרים על ידי יצרן הרכב. במקרים בהם יוחלפו חלפים שאינם בדיוק תואמים, עלולות להיווצר בעיות בעת החלפת ההילוכים בנסיעה. במהלך החלפת החלקים הפגומים יוחלפו גם אחרים שעדיין תקינים אבל עם בלאי גבוה.
תקלות רבות בגירים ידניים או אוטומאטיים מקורם בגלגלי שיניים בלויים או גמורים. שיפוץ גיר מחייב ניסיון מקצועי מאחר ויש צורך להרכיב את כל חלקיו בצורה נכונה ובדיוק רב. לאחר השיפוץ יילקח הרכב לנסיעת מבחן ובמסגרתה יהיה ניתן לבדוק אם שילוב ההילוכים תקין. מומלץ לבצע שיפוצי ותיקוני גיר במוסך בעל תשתית מתאימה לטיפולים אלו. הוא מספק שירות לאנשים פרטיים, ובמקרים רבים, גם למוסכים רבים בקבלנות משנה. רצוי להביא את המכונית לבדיקה כבר כאשר יש חשד לבעיה בגיר ולא להמתין זמן רב מדי