איך מפתחים פטנט מוצלח?

תוכן עניינים
קורות חיים לדוגמא

איך מפתחים פטנט מוצלח?

רוצים לפתח פטנט? לא מספיק רק לפתח פטנט. צריך שהוא יהיה מוצלח. ומעבר לכך, שיהיה אפשר לשווק ולמכור אותו לציבור הרחב. לכן, הפטנט צריך להיות ייחודי. כל פטנט מוצלח, מבוסס על רעיון מקורי. כדי לחשוב על רעיון מקורי, צריך לחשוב על נקודה של חוסר. על נקודה של צורך. צריך שישאלו על הפטנט “איך לא חשבו על זה קודם”.

הפטנט צריך להיות רעיון מקורי!

אחד מהדברים שבודקים כאשר מגישים בקשה לרישום פטנט, היא שלא חשבו על הרעיון קודם לכן. חשוב מאוד, שהממציא יבדוק שמעולם לא חשבו על הרעיון שלו קודם. המוצר, צריך להיות ייחודי וראשון מסוגו. ורק כאשר הוא יהיה כך, יהיה אפשר לבצע רישום פטנט על רעיון. כאשר עורכים תחרויות פטנטים, אחד מהפרמטרים, הוא המקוריות. מה הופך רעיון למקורי יותר? אם אין הרבה המצאות מקוריו בתחום מסוים, כל המצאה חדשה באותו תחום, תהפוך את הרעיון למקורי.

עליכם לשאול את עצמכם – מה חסר לי?

פיתוח הפטנטים מגיע מתוך צורך. חוסר בפעולה מסוימת, או במוצר מסוים. לכן, כשאתם באים לפתח מוצר חדש, עליכם לשאול את עצמכם “מה חסר לי”? כאשר מגדירים את החסר, צריך להגדיר את האדם שחסר לו. יש לבנות “פרסונה” של המשתמש במוצר המומצא.

איך לא חשבו על הפטנט הזה קודם?

פטנט ייחודי ומוצלח, הוא פטנט שמצד אחד לא חשבו עליו מעולם קודם, אך מצד שני- מהרגע שהגיע לציבור, אי אפשר בלעדיו. למשל: הפלאפונים. אלפי שנים, הסתדרה האנושות בלי פלאפון. אולם, מהרגע שהפלאפון חדר לחיינו- אי אפשר בלעדיו. כיום, כמעט אף אחד לא יוצא מביתו מבלי לקחת את הנייד עליו.

פטנטים למטבח.- אחד מהתחומים בהם פותחו הרבה פטנטים, הוא המטבח. ומדוע דווקא במטבח? כי בעת הבישול והכנת האוכל, מתעורר פתאום הצורך במוצרים מסוימים, שחסרונם מורגש. במהלך פיתוח מוצרים אלו, חשו הממציאים בבעיה, ועל פיה הם פתחו את המוצר.

איך מסבירים את הפטנט לציבור?

פטנט מוצלח, נמדד לא רק ברעיון ובייצור. פטנט מוצלח, נמדד גם ביכולת של היצרן להסביר לקהל הצרכנים, את הרעיון העומד מאחורי המוצר. שלב זה, מתרחש לאחר רישום פטנט על רעיון. לכן, יש להכין אמצעי המחשה וויזואליים. אבל, חשוב גם שהממציא ידע להסביר בפה, ובצורה ברורה, מהו הרעיון העומד מאחורי המוצר, ואת מי הוא משמש, ואיזו בעיה הוא נועד לפתור.

את התכנון צריך להעביר לנייר ולמחשב.

כמובן, תכנון המוצר צריך להיעשות בראש. אולם, כדי שהמוצר יהיה מתוכנן היטב ובסופו של דבר ייצא לחנויות, יש לשרטט את המוצר על נייר. אבל, השלב הבא, הוא להכין מצגת מפורטת של המוצר. וכמובן, חשוב להכין קבצי הדמיה איכותיים בתלת מימד, וסרטון אנימציה על המוצר.

היכן מייצרים את המוצר?

כאשר מתכננים מוצר, חשוב שיהיה היכן לייצר אותו בפועל. לכן, חשוב להתקשר עם עורך פטנטים, המקשר את הממציא למפעלי ייצור איכותיים בארץ ובחו”ל. חשוב לבדוק מהם המחירים של המפעל. האם ניתן לעמוד במחירים? כאשר מתקשרים עם מפעלי ייצור מסין, יש לבדוק היטב את האיכות של המוצרים המיוצרים במפעל זה.

הישראלים אלופים בפיתוח פטנטים!

מדינת ישראל, ממוקמת בין המדינות המובילות בעולם ברישום פטנטים. את אפליקציית ה”ווייז”- המציא ישראלי!

מחפשים רעיונות לפטנטים?

אם אתם רוצים להמציא פטנט, ואתם מחפשים רעיונות, או מתלבטים על רעיון שחשבתם עליו, פנו לאיתן יפה. איתן, יבדוק האם הרעיון מקורי. וכמובן, ילווה אתכם בכל שלבי רישום הפטנט, הייצור והשיווק.

אודות כותב המאמר:
תמונה של אברהם אליהו
אברהם אליהו

כותב וחוקר עם רקע באנתרופולוגיה וכתיבה יצירתית. אברהם מתמקד במגמות גלובליות, טכנולוגיה ותרבות, ומביא תובנות מעמיקות שמעשירות את קוראי "אופק גלובלי" בתוכן ייחודי ומרתק.

כל הפוסטים
רוצים לפרסם מאמר באתר?
תוכן עניינים
רוצה להתבלט בתחום?

מומחה? יש לך ידע מקצועי ששווה שיתוף? השאר את המייל שלך ונחזור אליך עם הצעה אטרקטיבית לפרסום >>