כל לקוח אשר נכנס לחנות, בין אם מדובר בחנות מכולת פשוטה ובין אם מדובר בחנות בגדים או חנות מוצרי חשמל יוקרתית, יבחנו את המקום תחילה, לא רק על פי טיב המוצרים ואופי השירות במקום, אלא גם על פי טיב העיצוב במקום.
הוא ירצה לדעת שהמקום מעוצב באופן כזה שיאפשר לו למצוא את מה שהוא רוצה בצורה קלה ופשוטה, הוא ירצה לדעת שיש לו יכולת להסתובב בחנות בצורה נוחה ונעימה, ליהנות מחוויית הבילוי שלו בחנות ובסופו של דבר, גם מחוויית הקנייה במקום. לכן יש צורך להקפיד ולשים דגש על עיצוב חנויות, מכל סוג שהן.
מה זה עיצוב חנויות?
על פניו, התשובה לשאלה מה זה עיצוב חנויות אמורה להיות פשוטה. מדובר על האופן בו בעל החנות בוחר לעצב את החנות, מקום עבודתו. זה לא אמור להיות דבר משמעותי או מסובך יותר מעיצוב בית או עיצוב מקום עבודה אחר.
אך בכל זאת יש הבדל בין עיצוב חנות, גדולה או קטנה, חנות שפונה לכל המגזרים והקהלים או לקהל ספציפי, לבין עיצוב כל מקום עבודה אחר. הרי אל החנות אמורים להגיע לא רק עובדים וספקים, אלא גם לקוחות על בסיס יומיומי, קבוע. הם אמורים להגיע אל המקום ולבצע פעולות, בין אם זה רכישת מוצרים או הזמנת שירותים מסוגים שונים.
המטרה היא שהלקוחות אשר מגיעים אל המקום, יוכלו להתרשם ממנו וכן יוכלו לבצע את הפעולה הנדרשת עבורם בצורה הפשוטה והטובה ביותר. הם יוכלו לבצע את התהליך באופן קל ונוח. לשם כך, צריך לדעת כיצד לעצב את החנות באופן שישרת את המטרה של בעל העסק ושל הלקוחות שלו.
טיפים לעיצוב נכון
על מנת שהחנות תעוצב בצורה יפה ונכונה, בעליה צריכים לדעת כיצד לעצב אותה בצורה נכונה. לשם כך, אנחנו נציג כאן 3 טיפים עבור עיצוב חנויות בצורה נכונה. חשוב לומר, העיצוב תלוי לא מעט באופי החנות, גודל שלה וכן כמובן במאפיינים השונים העומדים לרשות ולרשות בעל החנות.
צרכי הלקוחות – בראש ובראשונה צריך לבחון מה הם צרכי הלקוח. כיצד ניתן לייצר מצב בו הלקוח נכנס לחנות, ומסוגל לבצע את כל התהליך, מהתחלה עד הסוף בצורה פשוטה, נוחה וקלה. מהשלב בו הוא נכנס ועד לשלב בו הוא עומד מול הקופה ומשלם על המוצרים השונים.
צרכי העסק – המטרה של בעל עסק היא שהלקוח יקנה כמה שיותר. בתוך כך יש לו מטרות נוספות, למשל, שיקנה מוצרים יקרי ערך, שירצה לחזור אל העסק בעתיד, שיתעניין ברכישה של מוצרים שונים ועוד. העיצוב צריך לספק את הצרכים האלה ולאפשר לו לממש אותם.
קונספט – אחת הדרכים לעצב את החנות בצורה נכונה, היא יצירת קונספט. ישנן חנויות קונספט, אך אפשר גם לעצב את החנות בקונספט מסוים, בין אם זה בשביל להבדיל אותה מאחרות ובין אם זה בשביל לייחד אותה ולגרום לאנשים לבוא אליה, בגלל אופי העיצוב שלה.